Thursday, October 9, 2008

ידיעון הרשמה ופרטיו

ידיעון הרשמה לאוניברסיטה הוא אחד הדברים המשעשים ביותר שנתקלתי בו.

יש בו דרישה למידע שלא רק שאיננו רלוונטי כגון- שמות ההורים או רמת הכנסתם אלא שהוא ממש סוג של מבחן יכולת או שאלון מטעם השב"כ.

במחשבה שניה אני לא אתפלא אם אחלק מהנתונים באמת מגיעים לכל מיני גורמים שבשלב מסוים של הלימודים- בעיקר אם אתה לומד לימודי מזרח תיכון או ערבית- עלולים לפנות אליך ..

אבל סטודנט סביר ממקום ישוב נורמלי לא אמור להבין או לפרוש את חייב למול עינם הבוחנת של פקידי רישום אלא אם הפרטים רלוונטיים.

ואם אני לא מתעניין בהלוואות או במלגות שהאוניברסיטה מאפשרת לסטודנטים נזקקים- למה אני צריך לפרט את רמת הכנסתי?
ואם אני כבר בן 40 +- (ואי אפשר בלי הבדיחה הישנה של- לכל אחד יש פלוס )
למה ההורים שלי צריכים להיות מעורבים בהרשמה שלי לאוניברסיטה?
האם זה יהיה נכון גם כשאהיה בן 90?

וגם לא נכנסתי לעניין ה"איפה נולדו הוריך"???? מה זה מעניין את האוניברסיטה אם ההורים שלי נולדו בישראל? פולין? הונגריה או מרוקו?
זה מנבא משהו מיכולת הלימוד שלי?

חוץ מזה שהשאלון הזה ארוך.
ארוך מדי.

לטעמי הוא היה צריך להתחיל ולהסתיים תוך 5 דקות- ככה באמת לא יהיו שום השפעות חיצוניות ולא רלוונטיות על הקבלה של הסטודנט.

אבל כנראה שעד שזה יקרה- הרבה סטודנטים ישלימו את חוק לימודיהם ויצאו לשוק העבודה הגדול.

No comments: