Monday, November 3, 2008

השתתפות בקבלת החלטות


השתתפות בקבלת החלטות מסמלת כמה דברים עבור העובד:
שהוא מקבל כבוד- גם אם ההצעות שלו לא מתקבלות אף פעם, מתייחסים למה שהוא אומר.

(היה לי פעם בוס - שהיה מצוין כבוס - כחבר- הוא היה קצת פחות .... שאמר לי- לשמוע? תשמע את כולם- אבל להחליט תחליט לבד!!!)

ואת זה ניתן לראות בכל מצב- אם אתה שומע את כולם - את כל העובדים שלך- לא משנה מה תקבל- הם ירגישו את "תחושת הערך" - ככה נדמה לי שקוראים לזה באקדמיה....

בכל מקרה - אם העובד מרגיש שמתייחסים למה שהעלה - הוא ינסה לתרום ממרצו לשיפור הארגון.
אם לא קיבלו את דעתו - אבל שמעו אותה- הוא ינסה בשלב הבא לחשוב על פתרון טוב יותר ויכסה אותו בהרבה שיקולים.

ולכן מומלץ לחפש עבודה בה ההרגשה של העובד היא טוב- וכחלק מכך- להתייחס לדבריו או לרעיונות שהוא מעלה .

צריך לזכור שהעובד הסטודנט- נמצא במערכת מאוד לוחצת של לימודים מצד אחד ומצד שני הצורך להתפרנס בצורה מינימלית שלא תפגע לו בלימודים.
והשילוב הזה לא תמיד הולך - ולכן למעסיק צריכה להיות ההבנה המינימלית שעדיף לו שלסטודנט העובד שלו - תהיה מוטיבציה מינימלית לעבודה כי אחרת היא גם תראה כך...

יש עוד נקודה בעבודת סטודנטים - המחויבות לעבודה.
רוב העבודות שמוצעות לסטודנטים הנן עבודות "סטודנטיאליות" שהנן מטבען "קצרות מועד" או "מעוטות עניין" כגון שמירה ומיון דואר וכו'.
אולם לא כולן הן כאלה.
יש עבודות במשרדי עורכי דין לדוגמה שבהם ניתן ללמוד על התחום ולהשתלם בו עוד לפני שהלימודים הסתיימו.

במקומות כאלה יש סיכוי שלאחר הלימודים - ובהנחה שהעבודה שבוצעה - נעשתה בצורה טובה- יש סיכוי שיבקשו ממכם להישאר במשרד...
אני מכיר כמה מקרים כאלה ממקור ראשון - וזה פתרון בסך הכל לא רע לכל הצדדים.
המשרד - כבר מכיר את העובד ויודע למה לצפות.
הסטודנט- מכיר את המשרד את יחסי הכוחות בו, את היתרונות בו (ואת החסרונות....).
ככה שכולם מרוויחים.

מצד שני אם המשרד העסיק את הסטודנט בצורה שבה רוב המשרדים מעסיקים סטאז'רים - אין לכך שום יתרון לאף אחד.
הסטודנט- שאף פעם לא שאלו אותו כלום - לא ירצה להמשיך במשרד שהעסיק אותו בעיקר בעבודות שחורות ובצילום תיקים...
והמשרד- אינו יודע מי צמח לו מתחת לאף...

בקיצור כולם מפסידים.
ומכאן החשיבות של שמיעת דעתו של העובד - ובמקרה שלנו הסטודנט- אם הוא יפתיע- כולם רק ירוויחו....






No comments: