Friday, November 7, 2008

שביתה באוניברסיטאות

נו מה תגידו על המרצים?

לא מספיק שהגדילו להם את התקציב יותר ממה שהם דרשו - יש להם תלונות- והם לא מוכנים אפילו לחלוק את המיליונים עם הסגל הזוטר...

ממש חוצפה מצידם.
אם זה היה תלוי בי הייתי מקצץ בכמה משרדי ממשלה את התקציב בחצי.
רוצים דוגמאות?
לא חסר- הנה כמה:
משרד הבטחון- הייתי מקצץ לכל הקצינים את נקודות הספורט.
מישהו חושב שבאיזשהוא מקום בעולם- הצבא מממן לילדי הקצינים שלו את נעלי הספורט שלהם?
יש מפעל כלשהוא - אפילו היי טק שמממן לעובדים שלו טרנינגים????
אז למה שמשרד הבטחון יממן לקצינים את נעלי הנייקי שלהם?

או יותר מזה- למה צריך לממן לאנשי הקבע את כל הנופשים והחופשות המוזלות?
הם לא מקבלים משכורת?
אין סיבה בעולם שיוסיפו להם עוד "חופשות" ו"נופשונים" כל עוד אין כסף לסל התרופות.

ואם אתם שואלים אותי? הייתי מוריד את המרפאות ושירותי הבריאות לאנשי הקבע- ואני מתייחס לכל מי שהתפקיד שלו לא מוגדר - לוחם. וזה כולל את כל מי שלא יוצא לפעילות מבצעית. (טבח בתל השומר- לא מוגדר כזה- למרות שהוא "קרוב לאש"...)
אין סיבה בעולם שנגד שמשרת ליד בית שמש - לא ישלם ביטוח רפואי - כמו כל אזרח אחר.

מצד שני עם הכסף שהיה מתפנה הייתי משפר את התנאים של החיילים הסדירים- ודווקא להם נותן לקנות טרנינגים ונעלי ספורט.
ויש לי הרגשה שישאר עוד הרבה מאוד תקציב....

דוגמה נוספת- האוניברסיטאות ומוסדות הלימוד האקדמאים.

נכון- יהיה מאוד קשה להתמודד עם התנאים שמציעים בחו"ל אבל זה נכון רק לנו? אתם חושבים שבצרפת המצב הרבה יותר טוב? בספרד המרצים מקבלים תקציבי מחקר של מליונים? אני לא חושב- גם שם אין משכורת של חצי מליון דולר למרצה- מבוקש ככל שיהיה.
ולכן אין מה לנסות להתמודד עם מה שאי אפשר להתמודד איתו.

ועכשו אולמרט בפרפורי שלטונו מוכר את המדינה ואת נכסיה כדי שישאר משהו מהמורשת המושחתת שלו.

ומי מוכן לקבל את הכסף? המרצים - אלה שבמקום לדאוג לחברה ולחלשים שבה- החליטו לעשות לביתם ולעצמם.
אתם יודעים מה? אם היו דואגים גם לסגל הזוטר- זה שבאמת נושא בנטל העבודה הסיזפית והיומיומית - נו מילא...
אבל איפה הם ואיפה הסגל הזוטר.

מבחינתם הסגל הזוטר- זה שמלמד שעות על שעות תמורת סכומים עלובים, ללא קביעות וללא שום תמורה הוגנת- הוא הוא זה שמבחינתם מיותר- העיקר שיהיו מענקי מחקר שמנים לפרופסורים שממזמן כבר לא חקרו שום דבר אלא את המנזה והקפיטריה - בכנסים שהם נוסעים אליהם.

והבעיה היא שכל מי שמצליח "להסתדר" ומקבל קביעות או וותק - שוכח את החברים שלו- אלו שרק לפני שנה שנתיים הסתופף יחד איתם תחת כינוסי השביתות....

אבל חכמים ממני אמרו כבר : הדג מסריח מהראש" ואם אולמרט דואג לעצמו ולבני ביתו- מה לי להלין אצל פשוטי העם והמורמים ממנו? אלה שיושבים להם כל השנה במגדלי השן שלהם?

ואחר כך הם מתלוננים שהרמה של הלימודים באוניברסיטאות בירידה מתמדת....
למה שהיא לא תהיה כזו אם הם כל הזמן עסוקים בלדאוג "לביתם????

No comments: