Sunday, December 14, 2008

לימודי משפטים


לימודי משפטים הנם החלום הרטוב של כל אם יהודיה - וללא קשר למוצא או לתוצאותיו- הן נשארות בגדר החלום הרטוב של כל אם יהודיה...

הלימודים עצמם הינם יחסית קלים ללימודים הנדרשים מסטודנטים הרוצים ללמוד תחומים מבוקשים דומים כגון הנדסה או רפואה והלימודים עצמם כוללים לימודים תיאורתים והתנסות מעשית בלימודים.

למרות הצפת השוק בעורכי דין שסיימו את לימודיהם בשנים האחרונות- עדיין יש ביקוש גדול ללימודי משפטים- וזה כולל את כל רמות ומקומות הלימודים.

בעבר ניתן היה ללמוד משפטים אך ורק באוניברסיטאות אולם בשנים האחרונות ניתן ללמוד משפטים במכללות בכל רחבי הארץ והתוצאה לא איחרה לבוא.

כמו גם בתחומים אחרים שבהם יש הצפה - ניתן לזהות מגמה של בוגרי למודי משפטים שאינם עוסקים בתחום עצמו אלא בתחומים משיקים כיועצים עסקיים המשלבים את הידע שלהם בתחום עם תחומי מנהל עסקים ובעצם משפיעים בכך בעקיפין על תחומי העבודה האחרים.

לדוגמה, תחומי העסקים השונים כוללים היום הרבה מאוד מסמכים הנושאים את רוחם של תחומי עריכת הדין.
דוגמה נוספת ניתן לקבל מהפוליטיקה בישראל- שבה משמש תחום עריכת הדין כרטיס כניסה להרבה מאוד מפלגות בישראל.

זה לא אומר שהתפוצצות האוכלוסין בתחום עריכת הדין טובה לסקטור העסקי כיון שכל עיסקה שבעבר נסגרה בצורה של לחיצת יד או סיכומים פשוטים שאף אחד לא היה מעז להפר- הרי שנכון להיום ללא מסמך חוקי ומוגן שהכנתו לוקחת חודשים על גבי חודשים הרבה מאוד- כלום לא זז.
מצד שני יש גם עסקאות שנופלות על סעיפים שמתייחסים למצבי קיצון שלא היו עולים בכלל בדעתם של הצדדים והובאו לידיעתם רק בשל עו"ד המעורבים בנושא.

ובקיצור, לימודי המשפטים כבר אינם המציאה שנהגו להיות במשך שנים רבות מאז ומעולם, וההשפעה של ריבוי הלומדים את התחום- גם היא לא חיובית במיוחד.

אבל אין כמו לראות את התרוממות הנפש של ההורים המוזמנים לטקס סיום הלימודים של ילדיהם שסיימו את בי"הס ללימודי משפטים.

(ועוד שורה אחת לסיום- התרוממות הנפש לא ממש רלוונטית לסיכויי ההשתכרות של הצאצא כשכיר בכל פירמה למשפטים)



No comments: