Saturday, July 4, 2009

ללמוד קידום אתרים במנועי חיפוש


השבוע נשאלתי איפה לומדים את תחום קידום האתרים במנועי חיפוש.

וזו באמת שאלה מפתיעה.

אני לא חושב שיש מקום מסודר - למרות שיש כמה מקומות שמציעים קורס ללימוד התחום.
אני מצידי חושב שהדרך הטובה ביותר היא:
1. להתחיל לקרוא את המדריך של גוגל לקידום אתרים או בשמו הרשמי:
google guidelines
.זו לפחות ההתחלה
ומשם להמשיך בעזרת ניסוי ותעיה.

מזתומרת? ללמוד מהנסיון.
אם משהו מצליח באתר מסויים- למשל- אם אתר מסויים מקבל קישור מאתרי ספציפי- ואחרי חודש - ניתן לראות שאותו אתר מופיע ברשימת האתרים המקשרם לאתר היעד- או אז עלית על משהו- כלומר מומלץ מאוד להשתמש באותו אתר מקשר - גם לאתרים אחרים.
כמובן שאסור להפוך את האתר המקשר ל"חוות קישורים" כי או אז- כל הערך שלו ירד וכם האתרים המקושרים אליו- יפגעו מכך- ולכן כל דבר צריך להתבצע בצורה זהירה ומדודה.

דוגמה נוספת- אם יש לך אתר שמצליח תוך יום להקפיץ את האתר שלך על ביטוי מסויים לעמוד ראשון- אז מהבחינה הזו- זה סוג של נשק יום הדין בקידום אתרים.
מומלץ מאוד לא להשתמש בו אלא לביטויים סופר תחרותיים או אם לקוח עומד לנטוש- ואתה רוצה להציג בפניו איזה יכולת "פלאית" - כדי לשמר אותו.

כעקרון צריך לזכור שלא כל דבר שנכתב - בעיקר באינטרנט הוא ממקור מוסמך- ויש הרבה קשקשנים באינטרנט- שכותבים בשביל לכתוב- (איפה אני ברשימה הזו?) ולכן חשוב מאוד להסתמך בכל צעד או על נסיון אמפירי- כלומר לבצע ניסוי או פיילוט ורק אחר כל להשליך מזה על הכלל ולחלופין לפנות לתמיכה של גוגל בענינים שלא ברורים.

והרבה עבודה קשה .
יש הרבה מאוד מאמרים שעוסקים בתחום וניתן ללמוד מהם לא מעט - כיון שרובם מדברים על הכיוון הכללי.
ואם מצליחים לאור הנסיון להבין מה חשוב ומה לא חשוב- זה יכול לתת כיוונים לא מעטים במה לעשות ואיך לקדם את האתר של הלקוח שלך.
בשביל זה לא צריך קורס באופטימיזציה.

No comments: