Saturday, July 25, 2009

ועדת המעקב: ערכת ההמנון לבי"ס - אונס זהות

משרד החינוך השיק השבוע בטקס חגיגי "ערכת המנון", המיועדת להפצה בכל בתי הספר. הערכה אמורה לעודד הזדהות, מעורבות ומחויבות להמנון הלאומי ולערכיו. אולם ראשי המגזר - טוענים כי מדובר באונס .

במכתב לשר החינוך, גדעון סער, אומרים בוועדת המעקב של ערביי ישראל כי "אנו מתנגדים בתוקף ליוזמות כאלה, שאין בהן שום תועלת ורק יביאו להעמקת הניכור של התלמידים והמורים הערביים. אנו קוראים למשרד ולכבוד השר לכבד את הייחוד התרבותי והלאומי של 25% מהתלמידים במדינה, ואת זכותם לחינוך שיהלום את מציאות חייהם כחלק מאזרחי המדינה אך גם כחלק מן העם הערבי הפלסטיני".

ואני שואל אל חברי הוועדה (הלא מכובדת) האם הייתם מעיזים לא ללמוד את ההמנון הגרמני בגרמניה?

האם הייתם מעיזים לשלוח מכתב כזה בארה"ב???

האם האינדיאנים האמריקאים היו מעיזים שלא ללמוד את ההמנון של אלה שטבחו בהם וכבשו ואתם בצורה אכזרית?

ברור שלא.

הדבר היחידי שניתן ללמוד מהנושא הזה הוא שוועדת המעקב של ערביי ישראל רוצה רק בדבר אחד- בידול והתנתקות של אזרחי ישראל הערבים ואם גם על הדרך אפשר לנצל את משאביה של המדינה- עוד יותר טוב.
תנו להם לחנך את התלמידים לשנאת המדינה ולניצולה ככל שידם משגת- בקבלת תשלומים מביטוח לאומי- אבל דבר בסיסי כגון- לימוד ההמנון - זה לא.

אני חושב שהגיע הזמן להוציא את הוועדה הזו אל מחוץ לחוק. אין לה שום מטרה אלא לגרום לשנאה בין המגזר היהודי והמגזר הערבי.
להתחיל להכניס תוכניות של השתלבות בבתי הספר הערביים. ולהפסיק לחנך את התלמידים הערביים על ברכי שקר הנכבה- שלא היתה ולא נבראה-אלא במוחם החולני של כמה משונאי ישראל הגדולים ביותר.

No comments: